هشدار رسانه عبری به نتانیاهو | باید توافق را امضا کنی کاخ سفید: ممکن است حمله ایران به اسرائیل بزرگ باشد تلاش امپراتوری رسانه‌های استعماری برای خاموش کردن اربعین رایزنی «بایدن» با سران فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس درباره غرب آسیا وزیر اطلاعات: از زمان شهادت شهید رئیسی تا شب تاسوعا ۳۰ بمب آمادۀ انفجار کشف کردیم دو صهیونیست در انفجار نارنجک در کرانه باختری زخمی شدند (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) هشدار یک مقام نظامی اسراییلی درباره جنگ داخلی در فلسطین اشغالی نتانیاهو و گالانت دوباره به جان هم افتادند وحشت صهیونیست‌ها از ورود یگان رضوان حزب‌الله به شمال فسطین پزشکیان: خواهان توسعه روابط با کشور‌های اروپایی برپایه دوستی و احترام متقابل هستیم یونان در محاصره آتش| شهرها و بیمارستان‌ها تخلیه شدند سخنگوی سپاه پاسداران در مشهد: پیروزی بر صهیونیست‌ها بسیار نزدیک است | رسانه، رکن برتری محور مقاومت آغاز جلسات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی پزشکیان از شنبه (۲۷ مرداد ۱۴۰۳) حاجی میرزایی رئیس هیئت نظارت بر مسافرت‌های خارجی شد عارف: این‌روز‌ها به منش ارزشمند پزشکیان بی‌انصافی می‌شود محمود عباس وارد روسیه شد سید کامل تقوی‌نژاد دبیر هیئت دولت شد پزشکیان: حق پاسخ برای کشوری که مورد تجاوز قرار گرفته، محفوظ است ممنوع الخروجی افسران نیروی هوایی اسرائیل از بیم پاسخ ایران سخنگوی سپاه: ترور شهید هنیه با انگیزه تضعیف امنیت ایران صورت گرفته است رئیس پارلمان لبنان پاسخ به اسرائیل را قطعی دانست
سرخط خبرها

سخنگوی سپاه پاسداران در مشهد: پیروزی بر صهیونیست‌ها بسیار نزدیک است | رسانه، رکن برتری محور مقاومت

  • کد خبر: ۲۴۴۷۶۳
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
سخنگوی سپاه پاسداران در مشهد: پیروزی بر صهیونیست‌ها بسیار نزدیک است | رسانه، رکن برتری محور مقاومت
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نتیجه جنگ علیه رژیم صهیونیستی پیروزی کامل محور مقاومت است و این نقطه نیز بسیار نزدیک است. اشتباه است اگر گمان کنیم عملیات اسرائیلی‌ها در تهران یک برنامه آفندی بود و نشان از ابتکارعمل آن‌ها داشت. این اقدام، یک عمل از روی استیصال بود و پاسخ آن را به‌زودی خواهید دید.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار علی‌محمد نایینی در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه خراسان رضوی که عصر امروز (دوشنبه ۲۲ مرداد) در تالار همایش‌های مجتمع هویزه برگزار شد، به تشریح ضرورت‌های کار رسانه در جنگ نرم فرهنگی پرداخت و اظهار کرد: مهم‌ترین کار خبرنگاران و اصحاب رسانه، آراستن یک تصویر مطلوب و واقعی از مجاهدت‌ها و دستاوردهاست. تراز کار حرفه‌ای شما خبرنگاران باید امروز متناسب با یک جنگ بزرگ رسانه‌ای باشد. مهارت شما باید متناسب با جنگ روایت‌ها و بیان واقعیت‌ها باشد. قطعاً خبرنگاران ما در این فضا که پیوسته آمیخته با حوادث مختلف است، انسان‌های خنثی و بی‌تفاوتی نیستند. سختی کار نیز به همین است که از دل حوادث و در میانه تحریف‌ها و جعل‌ها، حقیقت کشف و امید ترویج شود.

وی افزود: امروزه این خبرنگاران بودند که ۱۶۶ شهید دادند تا جبهه جنگ غزه به کل عالم کشیده شود و هر انسانی در عالم بداند نسل‌کشی و جنایت در چه سطحی اجرا می‌شود. اگر جهاد فرهنگی خبرنگار برپا باشد، رزمنده ما در کف میدان احساس تنهایی نمی‌کند.

رسانه، خط مقدم جنگ شناختی

مسئول روابط عمومی کل سپاه با بیان ویژگی‌های مبنایی جنگ روایت‌ها خاطرنشان کرد: در جنگ روایت‌ها هرکس بهتر بتواند تصویر بسازد، موفق‌تر است، زیرا مردم بیش از این‌که با واقعیت‌های عینی سر و کار داشته باشند، با تصویرسازی سر و کار دارند. حدود ۲۵ سال قبل یکی از اندیشکده‌های آمریکایی سند جنگ شناختی را منتشر کرد و به‌صراحت گفت در جنگ آینده، برنده جنگ کسی نیست که موشک‌های بردبلند و حتی کشتارجمعی داشته باشد بلکه کسی برنده است که باورپذیرترین روایت را مطرح و افکار عمومی را به‌دست بگیرد.

وی ادامه داد: در این سند به صراحت تأکید شده که مهمات جنگ‌های جدید، اسناد خبری و رسانه است و شما امروز نیز می‌بینید هر عملیات میدانی با پیوست‌های دقیق رسانه‌ای همراه می‌شود از جمله همین ماجرای ترور رئیس دفتر سیاسی حماس، جناب آقای دکتر هنیه.

سردار نایینی تصریح کرد: در این ماجرا، هدف اصلی دامن‌زدن به فتنه شیعه سنی بود تا با بی‌اعتبارکردن قدرت و امنیت جمهوری اسلامی، از نهاد‌های انقلابی و تأمین‌کننده امنیت هویت‌زدایی شود. صهیونیست‌ها با این عملیات هم مهمان و هم میزبان را هدف قرار دارند و هدف اصلی آن‌ها فراتر از تغییر واقعیت میدان، به راه انداختن یک موج در جنگ شناختی بود. همین الان گزارش‌هایی که در رسانه‌های انگلیسی و آمریکایی منتشر می‌شود، مبتنی بر اطلاعاتی است که موساد به آنها می‌دهند. 

وی تأکید کرد: دشمن بر این حوزه متمرکز است و به‌صورت یک شبکه بهم‌پیوسته عمل می‌کند. به همین دلیل، رهبر معظم انقلاب همیشه تأکید داشته‌اند که کار در فضای جنگ شناختی باید قرارگاهی و شبکه‌ای باشد. کار رسانه در این فضا باید روایت اول باشد، معتبر و مستند باشد و بتواند به‌قدری جذابیت پیدا کند که فراگیر شود.

رسانه، رکن پیروزی محور مقاومت

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رسانه و فضای خبری را یکی از ارکان محور مقاومت در عصر حاضر خواند و گفت: از جنگ ۳۳ روزه که پیوست رسانه‌ای پای کار جریان مقاومت آمد، صهیونیست‌ها هرگز نتوانسته‌اند در جنگی به پیروزی برسند. رسانه بزرگترین سلاح محور مقاومت در عصر حاضر است و اگر آمریکا توانست ارتش منظم صدام را درهم بکوبد، اما از مقاومت اسلامی عراق شکست خورد، به‌خاطر همین کار‌های رسانه‌ای بود.

وی بیان کرد: امروز شرایطی رقم خورده که همه ملت‌های منطقه و حتی کشور‌های دیگر، خلق‌وخوی بیگانه‌ستیزی پیدا کرده‌اند و به چشم‌انداز نابودی اسرائیل و آزادی قدس فکر می‌کنند. حقیقت این است که با واکنش فراگیر نخبگان جهان اسلام، تشییع باشکوه، نماز رهبر معظم انقلاب و مواضع هوشمندانه حماس و خانواده شهید هنیته، توطئه دشمن خنثی شد و محاسبات او درهم ریخت. نخستین پاسخ صهیونیست‌ها، درهم شکستن جنگ شناختی آنها بود و در این عرصه، رسانه جبهه مقاومت پیروز شد.

ابعاد شکست صهیونیست‌ها باید تبیین شود

سردار نایینی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین وظیفه همه رسانه‌ها در شرایط امروز، پرداختن به ابعاد مختلف شکست صهیونیست‌هاست تا برای همه به طور کامل نهادینه شود که افسانه شکست‌ناپذیری اینها دیگر واقعیت ندارد، ملت فلسطین در شرایط اقتدار است و این رویه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: نتیجه این جنگ علیه رژیم صهیونیستی، پیروزی کامل محور مقاومت است و این نقطه نیز بسیار نزدیک است. اشتباه است اگر گمان کنیم عملیات اسرائیلی‌ها در تهران یک برنامه آفندی بود و نشان از ابتکارعمل آنها داشت. این اقدام، یک عمل از روی استیصال بود و نشان از شکست دشمن در میدان تقابل نظامی داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->